Jaki gaz jest najlepszym wyborem, jeśli chcemy napełnić nasze balony reklamowe? Czy zdecydować się na hel, czy na powietrze? Na początek należy zdefiniować podstawowe różnice, jakie występują pomiędzy tymi dwoma rodzajami gazów. Przede wszystkim, hel jest lżejszy od powietrza i wypełnione nim balon reklamowe, po prostu będą unosić się w powietrzu. To bardzo ciekawy efekt, który przemawia za wyborem helu, jako gazu wypełniającego balony z nadrukiem. Z drugiej jednak strony, pojawia się pytanie o koszty. Wykorzystując balony reklamowe, większość z nas chce, aby były one tanie. Tutaj pojawia się jednak zasadnicze pytanie ? czy hel pozwala uzyskać to założenie? Niestety nie. Do wypełniania balonów reklamowych helem, potrzebna jest butla i okresowe uzupełnianie jej gazem. Jeżeli stawiamy na balony z nadrukiem, w których wnętrzu ma się znajdować wyłącznie powietrze, ten problem już nas nie dotyczy. To wszystko powoduje, że w codziennym użytkowaniu, znacznie wygodniejsze są balony z nadrukiem, do wypełniania których stosowany jest zwykłe powietrze atmosferyczne. Ale i ono nie jest pozbawione swoich wad.

Do jednej z największych należy rozszerzalność cieplna. Co to oznacza? Wtedy, kiedy balony reklamowe, w środku których umieszczono powietrze, zostają ogrzane promieniami słońca, dochodzi od zwiększenia objętości powietrza, które zostało w nich umieszczone. Trzeba o tym pamiętać, kiedy pompujemy balony i zamierzamy je mocować na zewnątrz, w nasłonecznionych miejscach. Zbyt mocne napompowanie balonów powietrzem sprawia, że po kilku godzinach nagrzewania, ilość powietrza zwiększy objętość do tego stopnia, że balony reklamowe po prostu pękną. Temu zjawisku zawsze towarzyszy potężny huk, który jest efektem gwałtowanie rozprężającego się powietrza i wyrównaniu ciśnień. Im pękają mocniej napompowane balony reklamowe, tym huk który im towarzyszy jest potężniejszy. Pamiętajmy o tym, kiedy napełniamy balony z nadrukiem powietrzem i nigdy nie róbmy tego na maksimum.